søndag 24. januar 2010

Rapport fra Eris.

Hallo.
Tiden flyr, men endelig har jeg satt meg ned for å sende noen ord og bilder.
Eris, som ble 6 måneder for en uke siden, veide i dag faktisk over 20 kg! Det vil si at hun har lagt på seg 2,5 kg siden jul. Hun spiser som en hest (og fiser som en. . .)
Her har det vært sprengkulde i en måned fra 17. Desember. Dessuten er det masse pulversnø som gjør det håpløst å gå med hunder. Vi har vært på en liten trugetur i dag,en times tid. Det er nok, men hun begynner da å få lårmuskler !
Vi har vært en tur i Femundsmarka. Det var kaldt. Stort sett mellom 15 og 20 minus.Men utrolig vakkert. Og ikke et menneske på mils avstand.Ikke en gang oppsynsmannen har begynt å kjøre på denne tiden.Vi bor på 8,5 kvadrat. To mann og tre hunder. Det gikk helt strålende.Hun var litt skeptisk til å kjøre snøscooter, men det gikk fort over. Akkurat som Nyx gjorde, så stakk hun av med den første fisken jeg fikk på isen. Innen jeg oppdaget det så hadde hun spist opp halve fisken. .
Hun er enkel og grei. Virker veldig lettlært. Plager de andre så ofte hun kan. Litt forsiktig ovenfor folk og hunder, så vi har gått litt i bånd i sentrum i det siste.
Vi har så smått begynt på apporttrening. Dette er noe jeg bruker lang tid på med veldig små steg. Hadde et håp om å komme meg til Krokstad på en dagstur, men der er det også masse pulversnø og all trening er avlyst inntil videre.Synd, for jeg skulle gjerne hatt henne i fugl nå. Vi får se hva vi finner på.
Akkurat nå er Eris på skitur med Nyx og min bror. Hebe sover som hun gjør nesten hele døgnet nå. Jeg venter bare på at noe skal skje, men er veldig glad for at hun fikk oppleve Femundsmarka én gang til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar