fredag 2. oktober 2009

Rapport fra Jago.

Hallo dere!!!

Ja nå har jeg vært her på Jessheim i 2 uker. Dvs ikke hele tida da. For jeg har vært en del på vift.
Har vært i Lillestrøm, visstnok en by. Det var noe forferdelig mye bråk der. Og så var det enda flere mennesker. Men DET gjorde jo ikkeno’ for de digger MEG alle sammen. Har dere opplevd det??
Så var jeg på noe som het hundekurs. Å milde moses. Mange hunder, mange bråkete hunder. Men jeg brydde meg ikke noe stort om dem, så jeg la meg til å sove i stedet. Så kunne jeg brenne litt krutt seinere (for det kan jeg asså he he). Skal visst gå et sånt kurs jeg og, men ikke før i oktober. Og det er jo KJEMPE lenge til.
Så vet dere, så dro vi et sted som ble kalt FJELLET. Ikke verst, der likte jeg meg godt. Etter å ha kjørt bil en stund ble jeg tatt ut for de skulle vise meg noe. Og gjett om det lukta godt a!!!!!!!!!!! Prima lukt. Så jeg dura på innover skogen med mutter på slep. Og jaggu så fløy det et vesen opp et stykke foran meg. Neste gang tar jeg den. Ble visst kalt røy. Har dere hørt om det???
Resten av fjellturen var kjempe fin. Jeg fikk gå uten bånd hele tida. DEILIG. Et par av turene var ganske lange, så når de endelig stoppa sovna jeg. Ble pakka inn i islenderen til mutter og jeg så John Blund med det samme. Sånne fjellturer håper jeg det blir flere av.
Ellers så er turene i skauen helt topp. Jeg har funnet ut at det lønner seg å ikke være så alt for langt unna, jeg kan jo gå glipp av noe. Og DET hadde jo vært leit.
De andre 4-beinte gutta her har jeg det litt show med. Dvs han gamle Balder er nokså striks, men han er med på en lek asså. Og så er det Cerro da. Han tyner jeg alt jeg kan. Og mutter blir litt lei etter hvert, og da er det 5 minutter. Så nå skal visst han på ferie til fjellheimen i helga. Akkurat som ikke jeg kunne trengt en ferie og… Forskjellsbehandling kalles det. Men det kommer visst min tur og. Det har jeg blitt lovet.
Nei nå får det være nok for denne gang. Ses etter hvert. Legger ved noen bilder.
Og så skal jeg si fra mutter at hun savner Turmann. Tenker visst mye på’n.
Jago
Hele familien Huuse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar