onsdag 25. november 2009

Rapport fra Eris.

Her kommer en kort statusrapport fra Elverum.

Eris spiser stort sett bra og vokser i rykk og napp. Akkurat nå har hun veldig lange bakbein, noe som førte til at vinklene bak ble ”borte”. Dette vil vel rette seg etter hvert forhåpentligvis. Jeg regner med at hun fortsatt er minst i kullet. Hun har nå så vidt passert 14 kg og det begynner å bli antydning til LITT skjegg og barter. Hun har allerede større poter enn Nyx på 4,5 år og de er ganske hårete.
Treningen går fint og det begynner å bli fart på henne i skogen. På en liten jakttur satt det en tiur i kanten der jeg skulle parkere. Jeg tok henne med meg ut og det ble etter hvert stor fart på henne der. Tror det var starten på noe ja. .
Ellers har vi vært på vår første fjelltur. Det ble en slitsom affære med dårlig vær og skare som ikke bar henne. Men vi kom oss til topps til varden der asken fra min eldste hund er spredd. Da var alt helt hvitt og det var bare å ta sine egne trugespor nedover igjen fort som f. . Jeg bar henne et godt stykke nedover igjen og hun var glad da vi nådde bilen med de andre i.

Eris på golfbanen 15. november. Det er onkel Lars-Erik som er fotograf.

Det fylles opp i kurven.

Kaldt til liten hund.

Stemning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar